donderdag 13 december 2007

Schrijfseltje.

Om hier voorlopig toch maar iets te zetten, want leeg is ook maar zo... leeg. Ik ben eventjes helemaal inspiratieloos (heb nochtans zoveel te vertellen), dus dan teer ik maar op m'n (recente) verleden.

Ik weet niet waarom ik het toen geschreven heb. Het ging me meer om het experimenteren, kijken hoe ver ik kon komen met dit onderwerp. Het is in ieder geval heel anders dan wat ik al ooit geschreven heb (en geloof me, dat is positief!). Het begin slaat nergens op, ik had zin in alliteratie :) Je zou kunnen zeggen dat het over iemand gaat, maar dat wil ik niet doen. Het is helemaal niet de bedoeling geweest om dit op bepaalde ervaringen te baseren. Ik weet het, onbewust gebeurt dat toch.

Het einde vind ik persoonlijk helemaal niet geslaagd. Een beetje te melig naar m'n zin. Maar ach.

Ik hoop eigenlijk dat het mensen nieuwsgierig maakt? Of dat ze er zelf wat bij gaan verzinnen.

Zevenenzeventig jaren.
Zeezout, zilte zeezout op mijn tong.
Brandend, de leugens op mijn tong.
Stokkend in mijn keel
(net als die keer toen, weet je nog)
Plakkend aan mijn verhemelte.
Rollend met mijn tong.
Kiezen en tanden en vlees.
Veel, heel veel vlees. Rauw.
Meer is het niet.

Een vochtige meisjesmond,
wordt het wel eens genoemd.
Soms druipt het er gewoon uit. Soms
glipt het er uit, op een onbewaakt
moment.
Als mijn instinct mijn mond
be-roert.
(Dan gebeurt er wel meer.)

Als mijn mond de jouwe beroert!
Samenspel, samenspelend.
Rollend en lallend, wat er ook maar
in ons opkomt. Afstand en loslaten,
het moet wel vaker.
Maar steeds weer opnieuw!

Een zucht
en lust
en euforie
en spijt
en dan afscheid nemen,
ditmaal voorgoed.

Geen opmerkingen: