donderdag 27 december 2007

Verstoppertje.

Ik moet dringend ergens nen berg gaan beklimmen
Of aan een stuk of twintig losse relaties beginnen
Want anders kruip ik in mijn kist
Met het jammerlijk gevoel
Dat ik iets heb gemist

Mira - In De Fleur Van Mijn Leven


Zo voel ik mij, op dit moment. Ondanks tegenslagen, teleurstellingen en soms ronduit ondraaglijke gebeurtenissen, moet ik maar eens ophouden met janken en het er gewoon van nemen. 22 ben je maar een jaar lang, en 't mijne zit er al voor de helft op.

Dit voornemen klinkt mensen waarschijnlijk heel positief in de oren, genieten van het leven, carpie diem! en nog zo meer. Terwijl het eigenlijk mijn drang naar intensiteit is die de kop weer opsteekt. Als dingen niet gaan zoals ik het wil, zoek ik wel iets vrolijkers op, iets dat me kan afleiden. Iets waarop ik me helemaal kan concentreren, zodat ik al de rest vergeet, vooral het negatieve that got me there in the first place.

Dat werkt natuurlijk nooit. Maar het is altijd fijn om nog eens te proberen.

Geen opmerkingen: